Choď na obsah Choď na menu
 


Elektronická kancelária

 

 

S príchodom počítačov a informatiky ako takej sa asi najviac zmenilo prostredie kancelárie.  Počítač, fax, kopírka, skener, tlačiareň a internet sú prístupné už skoro v každej kancelárii a nenahradili len písací stroj, ale čiastočne aj poštu, telefón a záznamník. Vzájomné prepojenie týchto zariadení zmenilo v kancelárii aj spôsob práce.Namiesto zdĺhavého vyhľadávania v kartotékach sa využívajú databázové systémy, ktoré nešetria iba čas ale aj miesto. Listy nemusíme prácne vypisovať, ale jednoducho ich napíšeme na počítači a pomocou emailu ich rozošleme.

 

open-space-office-kancelaria-urad-praca-zamestnanie-nestandard2.jpg

 

Novinkou v elektronickej kancelárii je jej digitálne prepojenie s inými kanceláriami a domácnosťami. Pomocou videokonferencií sa môžu na obrazovkách počítačov stretnúť ľudia vzdialení od seba tisíce kilometrov a ušetriť tak čas a finančné prostriedky, ktoré by potrebovali na cestu v prípade tradičného stretnutia. 

 

Vďaka pripojeniu na Internet si dnes môžeme elektronickú kanceláriu zriadiť aj doma. S veľkým rozšírením počítačov a internetu vnikol aj nový spôsob práce - práca doma. Odpadá cestovanie preplnenými autobusmi alebo upchatými cestami, čo má priaznivý vplyv na životné prostredie. Ukazuje sa, že práca doma zvyšuje výkonnosť a pre zamestnávateľa je aj lacnejšia.

 

Práca doma však má aj svoje nevýhody a nebezpečenstvá - osamelosť a izoláciu.